دانلود پروژه مالی مستندات سیستم انبارداری کفش مشکین مشهد
فهرست مطالب
چکیده ۵
طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری ۵
کلمات کلیدی : ۶
فصل اول : ۸
معرفی ۸
ضعف برنامه های انبار موجود ۹
۲-۱) انگیزه تحقیق ۱۰
۳-۱) هدف پروژه ۱۰
۴-۱) روش انجام پروژه ۱۱
فصل دوم : ۱۱
مروری بر فرآیند انبار داری ۱۲
۱-۲)انبار ۱۲
انبار های پوشیده : ۱۲
انبار های سر پوشیده : ۱۳
انبار های باز یا محوطه : ۱۳
۲-۲) دلایل استفاده از انبار ۱۳
۳-۲) انواع موجودی های انبار ۱۴
مواد خام و یا مواد اولیه ۱۴
مواد و لوازم مصرفی و غیر مصرفی ۱۴
مواد و لوازم در جریان ساخت ۱۴
اجناس خریداری شده جهت فروش ۱۵
۴-۲) سازمان انبار ۱۵
۵-۲) وظایف انبار دار ۱۶
۶-۲) دیاگرام جریان اطلاعات در انبار ۱۷
دیاگرام جریان اطلاعات انبار ۱۸
فصل سوم : ۱۹
طراحی نرم افزار ۱۹
۱-۳) گزارش شناخت سیستم ۲۰
۲-۳) گزارش کامل آنالیز سیستم ۲۲
۵-۳) نمودار FRD سیستم کفش مشکین ۲۷
۵-۲-۳) نمودار های DFD ۲۸
۳-۷-۲-۳) نمودار Class Relation ۳۵
۱۲-۳) نمودار ERD سیستم کفش مشکین ۳۸
۸-۲-۳) پیاده سازی بانک اطلاعاتی ۳۸
بانک اطلاعاتی مورد استفاده : Access ۳۸
نام بانک اطلاعاتی : DB Meshkin ۳۸
فصل چهارم : ۴۳
پیاده سازی نرم افزار ۴۳
۱-۴) مقدمه ۴۴
۲-۴) تعریف چند واژه ۴۵
۵-۴) مستندات مشترک کلیه فرم ها ۴۶
۱-رویداد Error دیتا کنترل ۴۶
۳- زیربرنامه ابتدای رکورد ۴۸
۴- زیربرنامه رکورد قبلی ۴۸
۵- زیر برنامه رکورد بعدی ۴۹
۶- زیربرنامه انتهای رکورد ۴۹
۷- زیر برنامه دکمه جدید ۴۹
۸- زیر برنامه ToggleButtons ۴۹
۹- زیر برنامه TextChange ۵۰
۱۰- رویداد Change کلیه Text Box ها : ۵۱
۱۱- رویداد MoveComplete ۵۱
۱۲- زیر برنامه ControlsTagLoad ۵۲
۱۳- زیر برنامه حذف ۵۳
۱۴- زیر برنامه جستجوی فرم پرسنل ۵۴
۱۵- زیر برنامه خروج ۵۴
۱۶- زیر برنامه مرتب سازی بر اساس شماره پرسنلی ۵۴
۱۷- زیر برنامه مرتب سازی بر اساس نام ۵۵
۱۸- زیر برنامه مرتب سازی بر اساس نام خانوادگی ۵۵
۱۹- زیر برنامه دریافت شماره پرسنلی فقط به صورت عدد صحیح ۵۵
۶-۴) حداقل امکانات مورد نیاز برای اجرای نرم افزار ۵۶
فرم های طراحی شده برنامه ۵۷
منابع و مراجع ۶۸
چکیده
طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری
با توجه به وجود برنامه های انبار که تا کنون نیازهای انبار داری را پاسخ می دهد ولی در بیشتر موارد با توجه به نوع انبار و محل آن نیاز به برنامه خصوصی که نیاز های کامل انبار دار را پاسخ بدهد نیز وجود دارد . در برنامه های انبار داری جدید مسئول انبار یا مدیر ، با دادن فاکتورهای خاص به برنامه تصمیم گیری برای مقدار ورود و خروج کالا را برای تولید و غیره را به عهده خود برنامه می گذارد .
این پروژه در نظر دارد که ایده های شرکت کفش مشکین مشهد را جهت استفاده بهینه از برنامه انبارداری برآورده سازد که مهم آنها عبارتند از :
خصوصی بودن برنامه برای شرکت کفش مشکین مشهد
محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل شرکت
بالا بردن امنیت برنامه در مقابل دستکاری داده ها و کاربران غیر مجاز
یکپارچه سازی برنامه
مراحل به کارگرفته شده برای کسب و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این پروژه عبارتند از :
مشاهده
مصاحبه
پرسشنامه
پس از انجام مراحل امکان سنجی و آنالیز ؛ در فاز طراحی و پیاده سازی این برنامه از ۶ جدول اطلاعاتی توسط نرم افزارAccessاستفاده شده است و برای پیاده سازی فرم ها از بسته نرم افزاری Visual Studio ؛ نرم افزار Visual Basic 6 استفاده شده است .
مقدمه
فنون و تخصصهای اداری در زمره مسائلی است که آگاهی از آن برای کارشناسان و صاحبان مشاغل امری ضروری است . هر اندازه دانش مدیران و کارگزاران در زمینه مدیریت و فنون اداری بیشتر و ابعادی گسترده تر داشته باشد ، اعمال مدیریت و سرپرستی با کمال و نیروی بیشتری تحقق خواهد پذیرفت و نتیجتاَ کارایی سازمان ها و کارکنان در جهت نیل به هدفهای سازمانی فزونی خواهد یافت .
برای دستیابی به هدف فوق تهیه متون آموزشی مناسب مورد تاکید خاصی قرار گرفته و با توجه به اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز ، بخصوص در تصمیم گیری های کشوری با حجم زیاد اطلاعات و نقش مهمی که این تکنولوژی در دستیابی به سایر تکنولوژی های پیشرفته ایفا می کند ، استفاده از آن و ایجاد بانک های اطلاعاتی به کمک نرم افزار های پایگاه داده مفید واقع خواهد شد .
در این پایان نامه به مباحث زیر اشاره شده است :
o فصل اول : معرفی ، که به معرفی کل سیستم می پردازد .
o فصل دوم : مروری بر فرآیند انبار داری ، که به نکاتی در مورد اصول انبارداری اشاره می کند .
o فصل سوم : طراحی نرم افزار ، که ساختار و چگونگی تشکیل پایگاه دادة سیستم را مورد بررسی قرار می دهد .
o فصل چهارم : پیاده سازی نرم افزار ، که در آن به نحوة پیاده سازی نرم افزار پرداخته ایم .
o فصل پنجم : راهنمای استفاده از نرم افزار انبار ، که بهکاربر مهارت های استفاده از این نرم افزار را می آموزد .
o فصل ششم : قسمت هایی از کد برنامه که در آن با توابع مهم برنامه آشنا می شویم .
فصل اول :
معرفی
ضعف برنامه های انبار موجود
با آمدن سیستم عامل ویندوز ، سیستم عامل داس رفته رفتهاز دور خارج شده است و برنامه های قدیمی از جمله برنامه های انبارداری تحت سیستم عامل داس بوده اند قابل مقایسه با برنامه های تحت ویندوز نمی باشد بنا به دلایل زیر :
- محیط گرافیکی ویندوز
محیط متن داس در مقابل محیط گرافیکی و دوستانه که کاربر کمتر احساس خستگی می کند و با سلیقه خود زمینه کاری را عوض می کند که تاثیرات روانی بهینه ای بر روی کاربر دارد .
- قابلیت چند وظیفه ای ویندوز
در محیط داس در هر لحظه فقط یک عمل را می توانید انجام دهید ولی در محیط ویندوز شما قابلیت چند وظیفه ای را دارید و چند کار را با هم انجام می دهید . مثلاَ در حین کار با برنامه خود نامه های الکترونیکی خود را دریافت کنید ، فایل ها را از اینترنت دریافت کنید ، منابع خود را برای دیگران به اشتراک گذاشت و موسیقی نیز گوش کرد بدون اینکه برنامه خود را قطع کنید .
- استفاده از موتور های پایگاه داده
نرم افزار های تحت ویندوز امکاناتن بهتری برای استفاده از پایگاه داده مختلف دارد مثلاَ در محیط Visual Foxpro علاوه بر استفاده از جداول Foxpro امکان استفاده از جداول Access ، Excell ، Oracle ، DB و …
را دارد . که این قابلیت برای برنامه نویس مفید واقع می شود و جداول طراحی شده در هر نرم افزار دیگر قابل استفاده است . که این امکان در محیط داس خیلی ضعیف می باشد .
- استفاده از قابلیت بهینه شبکه
در محیط شبکه ویندوز هر ایستگاه کاری می تواند داده ها و منابع خود را در اختیار دیگر ایستگاه ها بگذارد ولی در محیط شبکه ناول این امکان فقط در سرور وجود دارد و امکانات بیشمار شبکه ویندوز قابل قیاس با شبکه های قدیمی نیست .
۲-۱) انگیزه تحقیق
با توجه به وجود برنامه های انبار که تا حدودی نیازهای انبارداری را پاسخ می دهد ولی در بیشتر موارد با توجه به نوع انبار و محل آن نیاز به برنامه خصصوصی که نیاز های کامل انباردار راپاسخ دهد نیز وجد دارد . در برنامه های انبارداری جدید مسؤل انبار یا مدیر با دادن فاکتور های خاص به برنامه تصمیم گیری برای مقدار ورود و خروج کالا را برای تولید و غیره را به عهده خود برنامه می گذارد .
۳-۱) هدف پروژه
این پروژه در نظر دارد که ایده های این شرکت را جهت استفاده بهینه از برنامه انبارداری برآورده سازد . که مهم آنها عبارتند از :
خصوصی بودن برنامه برای شرکت کفش مشکین مشهد
محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل شرکت
بالا بردن امنیت برنامه در مقابل دستکاری داده ها و کاربران غیر مجاز
یکپارچه سازی برنامه
۴-۱) روش انجام پروژه
در ابتدا با دریافت فرمها و فاکتور ها و همچنین نیاز های برنامه از سوی کارفرما مراحل آنالیز برنامه صورت گرفته است . برای تهیه این یرنامه از شش جدول استفاده شده است که برای تهیه این جداول از نرم افزار Accessاستفاده شده است و برای پیاده سازی فرم ها از بسته نرم افزار ی Visual Basic 6 استفاده شده است .
فصل دوم :
مروری بر فرآیند انبار داری
۱-۲)انبار
به محل یا فضایی که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ، صنعتی ، مواد اولیه و یا فرآورده های مختلف که بر اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی می گردد ، انبار گفته می شود .
انبار از نظر فرم به سه شکل می باشد :
انبار های پوشیده :
- این امکان از تمام اطراف بسته و دارای سقف و وسایل ایمنی کامل می باشد .
انبار های سر پوشیده :
- این انبار دارای سقف است ولی چهار طرف آن باز و فاقد حفاظ جانبی می باشد . این نوع انبار ها کالا ها را از باران و آفتاب حفظ می کند .
انبار های باز یا محوطه :
- این انبار ها به صورت محوطه می باشد و معمولاَ برای نگهداری ماشین آلات و لوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد .
۲-۲) دلایل استفاده از انبار
در امور تدارکات و کار پردازی ، سیستم انبارداری از اهمیت خاصی برخوردار است و همکاری این دو واحد خدماتی با یکدیگر اجتناب ناپذیر است . سیستم صحیح انبارداری دارای متضمن مزایای زیر می باشد :
- دریافت ، حفاظت و دسترسی قرار دادن کالا ، مواد و وسایل مورد نظر به سهولت و سرعت انجام می شود .
- با اعمال کنترل دقیق ، از ازدیاد خارج از حد موجودی ها که ممکن است بر اثر تغییر قیمت ها باعث زیان گردد ، جلوگیری می شود .
- با استفاده صحیح از سیستم انبارداری میزان موجودی کالا در انبار و میزان مصرف آن در هر واحد ، که پایه و اساس حسابداری صنعتی می باشد ، محاسبه می گردد .
- کنترل میزان موجودی در انبار از نظر قیمت به سهولت صورت می گیرد .
(((برای دانلود کلیک کنید )))
:: موضوعات مرتبط:
پروژه ها ,
,
:: برچسبها:
دانلود پروژه مالی مستندات سیستم انبارداری کفش مشکین مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 857
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0